Brbljaonica

Zoran Jurisan - 03/12/2017 - 23:12

fotke iz Julijskih Alpi (Debela Peč) u mom albumu ...

Barica Miletic - 07/10/2017 - 20:00

Iznad Bunovca su svi krenuli desno a ja lijevo da im ne smetam. I zakaj da imamo iste slike.

Barica Miletic - 13/09/2017 - 20:33

Malo sam slikala nemirne planinare na Mirnoj gori

Barica Miletic - 01/09/2017 - 18:41

Normalno bi bilo ići na more za godišnji ali Joško i ja smo se skitali po Velebitu tak da imam nekaj novih slika

admin - 09/08/2017 - 17:11

Marinove video prezentacije izleta možete pogledati u izbornicima Foto albumi i Youtube (gore lijevo).

Barica Miletic - 25/07/2017 - 22:19

Penjačko - vodeni izlet u mom je albumu

Barica Miletic - 12/06/2017 - 23:46

otkrila sam još jedan mali raj na Velebitu -- Bunovac

admin - 07/06/2017 - 10:33

Edine fotografije s izleta na Baške Oštarije pogledajte na: https://goo.gl/photos/BStCYcnCo5uwzEGh8

Željko Hajtok - 23/05/2017 - 00:30

Fotografije s izleta na Krk ožete pogledati u mojem albumu (link gore - Foto albumi)

Barica Miletic - 22/05/2017 - 22:17

sad pak imam neke motive sa Velebita kam sam išla sa poznanicima iz Vrapča

Vremenska prognoza

Državni hidrometeorološki zavod - prognoze vremena   YR.no - vremenska prognoza

Pohod "Pinklec na pleča"

8. planinarski pohod "Pinklec na pleča" održat će se u nedjelju, 6. svibnja 2018.

Trasa pješačenja: pl.dom "Dr. Maks Plotnikov" pod Okićem - Svetonedeljski Breg - Sveta Nedelja (cca 4,5 sati hoda). Okupljanje planinara će biti u Svetoj Nedelji, odakle ćemo organizirati besplatan prijevoz do Klaka. Prije spuštanja u Svetu Nedelju, na Svetonedeljskom Bregu ćemo sudionike pohoda počastiti obrokom i zabaviti planinarskom veselicom, a sve to uz prekrasan pogled na glavni grad Lijepe naše.

Pozivamo sve planinarke i planinare da nam se pridruže u našem lijepom svetonedeljskom kraju.

Pl. put Sv. Nedelja - Okić

Osnovni parametri:

Duljina puta: oko 14 km (11 km do Sv. Martina pod Okićem).
Trajanje obilaska: oko 4:30 h (oko 3:15 h do Sv. Martina pod Okićem).
Trasa: Sveta Nedelja - Svetonedeljski Breg - Molvička šuma - Falašćak - Sv. Martin pod Okićem - Podgrađe Podokićko - pl. dom pod Okićem.

Planinarski put Sveta Nedelja - Okić službeno je otvoren 1. lipnja 2014.. Put se sastoji od dva dijela: prvi dio - od Svete Nedelje do Svetog Martina pod Okićem, o kojem brigu vodi PD "Pinklec" Sveta Nedelja i drugi dio - od Svetog Martina pod Okićem do planinarskog doma "Dr. Maks Plotnikov" pod Okićem, o kojem brigu vodi PDS "Velebit" Zagreb.

Zašto planinariti?

Planinarenje nije samo besciljno lutanje planinama i šumama ili osvajanje vrhova. Planinarenje je način i stil života, čitav niz aktivnosti koje upotpunjuju naš život i čine nas zdravijima, sretnijima i veselijima.

Zamijenimo dugotrajno i štetno sjedenje pred televizorom i računalom rekreacijom na svježem zraku u ugodnom i veselom društvu, lijepim izletima diljem Lijepe naše i šire, planinarskim veselicama, prekrasnim vidicima...

Znanstveno je dokazano da kretanje na svježem zraku znatno pospješuje memoriju i koncentraciju (mozak prima puno više kisika), umanjuje stres, pozitivno djeluje na rad srca, poboljšava cirkulaciju, imunološki sustav, i opće psihičko i fizičko stanje organizma.

I zato - HAJDEMO U PLANINE!

Previous ◁ | ▷ Next

Plan aktivnosti

21. 1. 2018. (nedjelja)
GORSKI KOTAR: Burni Bitoraj
Info: Željko Hajtok (091 444 60 80)

28. 1. 2018. (nedjelja)
ŽUMBERAČKA GORA: Sveta Gera (uspon sa slovenske strane)

4. 2. 2018. (nedjelja)
JULIJSKE ALPE (Slo): Vogel
Info: Denis Ježdik (091 337 10 91)

11. 2. 2018. (subota)
SAMOBORSKO GORJE

18. 2. 2018. (nedjelja)
SAMOBORSKO GORJE: Planinarski put Sveta Nedelja - Okić
Info: Željko Hajtok (091 444 60 80)

24./25. 2. 2018. (subota / nedjelja)
DALMACIJA: Omiška Dinara, Mosor
Info: Denis Kušer (095 337 53 44)

Plan izleta je informativnog karaktera. Ovisno o vremenu i drugim uvjetima može se mijenjati i prilagođavati. Detaljan dogovor za izlete na sastancima utorkom u 19 sati u Društvenom domu Sveta Nedelja.

Više informacija o planinarskom društvu, izletima i sastancima: pinklec.info@gmail.com ili 091 95 55 549.

Barica Miletić: Nekaj oko škole

pl-skola2Sretnem ja tak našeg Mladena u gradu pa ajde da malo razmotrimo neke stvari kaj se tiče Pinkleca. Malo smo tračali, pa dok su došle na red ozbiljnije stvaru već mi se prilična količina kiše sa kišobrana izlila za vrat. Uglavnom, ozbiljna tema je bila kaj pametnoga reći malim Pinklecovim školarcima. Ma, imamo mi ljude za te stvari, ali nekak mi se čini da bi i ja imala kaj reći ne, samo malima, nek i većini starijih. Sad ko da čujem ono – a kaj bi pak ona mogla pametno za reći?

Mislim da s planinarenjem ne bi trebali počinjati ak vas priroda ne zanima toliko da bi mogli prihvatiti njene izazove. Time ne mislim na pikicu od komarca doma u vrtu. I bez onoga – ak ideš ti idem i ja. Najbolje da u cijeloj grupi nitko nije dovoljno dobar za druženje. Planinarska škola je korisna jer treba nekaj znati o orijentaciji, prvoj pomoći i ostalim stvarima, samo kaj to ne znači puno ak planinar ne zna logično razmišljati. Prije izleta treba dobro razmisliti kaj metnuti u ruksak da ne bude pretežak a opet da imaš "sve". Znači, jesti treba ne previše, a opet dost da ne lipsaš. Tekućine više nego inače jer ipak je u pitanju fizička aktivnost, a ne drndanje po mobitelu. Dobro je imati nekaj protiv kiše, bez obzira na prognozu jer nikad ne znaš otkud se bu dosmucal neki oblak. Ak je baš iznad cijele Evrope sunce, ja svejedno uzmem komad onog tankog najlona za prekrivanje pokućstva. Jest da poslije čovjek iziđe malo dronjav iz šume ali laganiji je od kabanice. Bez vjetrovke, kape i rezervne majice svakak ne bi trebalo ići jer tam gore zna biti friško, a cvokotanje i razgledavanje okolice nikak ne ide skupa. O slojevitoj obleki za hladnije dane treba slušati preporuku škole, nemam ja vremena nabrajati. Gaće i hlače imate na sebi – ma, možda prema okolnostima nekaj za rezervu. Zavisi. Vjerojatnost da ćete svaki put promočiti ili ljosnuti u potok je skroz mala. Ali čarape i dvije vrećice treba uvijek imati, nikad ne znaš kad bu kakva podmukla mlaka. Podloga za rit po želji, ali nekakvu prvu pomoć zbilja treba složiti prema svojim potrebama. Malu, a ne ko za auto. Onda baterija, upaljač i nož (s naglaskom na lagano a praktično). Kaj se štapova tiče, nekih 80% planinara ih nosi da bi imali s čim gljive prevrtati ili mlatiti okolo u ritmu žlabranja. Pa moram paziti da ne idem blizu da mi ne iskopa oko. Isplati se uzeti nekoliko metara jake ali lagane žnore kaj pomaže u raznim prilikama. Zbog čega je meni puno puta trebala ne smijem javno reći. Samo kaj vam onda neki put dođe želja da nekog zavežete za drvo i ostavite u šumi. Zbilja, ak skužite da ste iz nekog razloga ostali sami u šumi ne znači da je do toga došlo namjerno. Sve to spada u nepredviđene situacije i koje je, ak ostanete smireni i dobro razmislite, moguće riješiti bez problema. Uostalom tam gore baš ne hodaju trgovci robljem, a životinja ionak ima premalo. Ja medvjeda još nisam srela, a divlja svinja mi je pobjegla. A recimo, blizu kuće me je griznul pes, otrovni pauk i zarazni krpelj. Sve troje sam dugo liječila. Da ne spominjem da me lupil auto. Doktor mi je preporučil selidbu u planine.

Da se vratimo na opremu, još bi ja mogla o tome (pogotovo za više dana) i kojekakvim sitnicama ko lončić, pribor za jelo,....... Činjenica je kaj ste natovarili to i nosite. Vodič je doduše glavni ali vi prema opisu puta morate razmisliti o sadržaju ruksaka. Doduše, neki krenu bezbrižno pa onda žicaju okolo kad im nekaj treba. Jednom sam čitala članak o začuđenim planinarima – da znate da ima takvih malo previše. Pogledajte malo oko sebe. To su oni kaj im je čudno kaj im je zima po zimi pa im morate dati nekaj za obući, po ljetu im je čudno kak su žedni pa im morate dati piti, itd.. Kolegica kojoj kakti ne smeta kaj joj puše po glavi čudi se kaj ju boli glava, a njena prva pomoć (ak ju uopće ima) naravno ne sadrži tabletu protiv bolova. Koliko se sjećam, jedino se torbica sa kozmetikom obavezno nalazila u ruksaku. Ma dobro, neki put i meni nekaj fali, ali sad mi je važnije da sam na planinarenju pa makar i bez nekih sitnica.

I mogla bi ja toga još nabrojiti, ali kaj je – je. Kad se sve uzme u obzir na planinarenju čovjeku nemre biti dosadno. Kolegici koju su spikale ose ponudila sam luk da premaže ubode, ali je odbila jer neće smrditi po luku. Mislim si ja - samo ti cvili, mogla si i sama nekaj uzeti za takve situacije. Onda kolegi koji se stumbal u alpama htjeli su imobilizirati vrat ali nisu imali s čim. Ja sam ponudila elastični zavoj, misleć bolje i to nego niš, bar ga nebu gutilo. Popljuvali su me s izjavom da je to za noge. Ja ne znam. Pa u kaubojskim filmovima ženske u svim situacijama samo odrape komad prašne podsuknje i sve se sretno završi. Uglavnom, sad sam nekak u fazi kad se više niš ne čudim, a bome i sve rjeđe nudim pomoć. Uostalom, svi smo krenuli da provedemo dan što bolje, da se zabavimo pa ak nekaj nemaš drugi put kreni pametniji. Ja sam, srećom, imala dobre učitelje, a i sama se uvijek tudim naći neko rješenje, a s obzirom da sam još tu, znači da mi to dost dobro ide. Činjenica je da čvor neznam nijedan, ali kad mi nekaj treba, već nekaj zvuzlam. Ionak se ne bavim alpinizmom. Učim na starim greškama, radim nove pa opet nekaj naučim. Sve u svemu, ne bojim se planine nego ju nastojim što bolje upoznati. Ko u onoj pjesmi – "Kad već postoji planina".

P.S. Sad se pomalo pitam za koga sam ustvari ovo pisala.

(Barica Miletić, listopad 2017.)

Svetonedeljske rekr. staze

U suradnji s Turističkom zajednicom Grada Svete Nedelje tijekom 2011. godine trasirali smo nove rekreacijske staze po svetonedeljskim bregima. Izrađeni su i novi turistički zemljovidi s ucrtanim rekreacijskim stazama, koji se mogu nabaviti u uredu Turističke zajednice Sv. Nedelje ili kod nas, za vrijeme sastanaka.